Kauni tröja I

Jag hade massor av Kauni restgarn, en hel korg full, så jag bestämde att göra något restgarnsprojekt. Det fanns grundfärgen, EPA, som går från ljusgrått till brunt och sedan en hel massa små nystan i alla möjliga färger. Jag hade fått boken Sticka Nordiskt av Sofia, och efter en massa bläddrande bestämde jag mig för det här meandrande mönstret som jag tycker är snyggt. Sedan hade jag ett Dropsmönster, men det blev så modifierat att jag inte anger numret. Den är stickad nerifrån och upp. Slutet blev komplicerat. Jag gjorde 2 cm resår efter det ljusgröna, men det blev för vid öppning. Bara att repa upp och lägga till en orange omgång, och så minskade jag ytterligare 30 maskor och gjorde resår. Vidden blev bra men resåren stod rakt upp som en skorsten. Bara att repa igen. Sedan två varv grått efter det orange och sedan gjorde jag I-cord avmaskning över 3 maskor. Och nu äntligen blev det perfekt. Hade på mig tröjan igår och kände mig jättesnygg.